مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» درآمد حاصل از فروش چیست؟

درآمد حاصل از فروش چیست؟

درآمد فروش درآمدی است که شرکت از طریق فروش کالا یا خدمات دریافت می کند. این رقم معمولاً برای یک دوره زمانی ثابت، به طور کلی بر اساس ماه، سه ماهه یا سال گزارش می شود.

دو نوع درآمد از فروش وجود دارد: ناخالص و خالص.

هر دو ممکن است در صورت سود و زیان گزارش شوند، اما هر معیار، محاسبات و پیامدهای تجاری خاص خود را دارد.

درآمد ناخالص فروش شامل تمام درآمدی است که یک شرکت از طریق فروش کالاها و خدمات و به طور کلی محصولات به دست می آورد. این رقم نشان دهنده توانایی یک کسب و کار برای فروش محصولات یا خدمات خود است، اما لزوما توانایی آن را برای ایجاد سود نشان نمی دهد.

درآمد خالص فروش، درآمد ناخالص فروش یک کسب و کار منهای هر کمک هزینه است. از بین دو دسته، این رقم نشان دهنده دقیق تری از میزان پول نقدی است که یک شرکت از مشتریان خود دریافت می کند.

بازده دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: پول از دست رفته به محصولاتی که بازگردانده می شوند. هر زمان که مشتری یک محصول معیوب یا ناخواسته را برای بازپرداخت به یک شرکت پس می دهد، به درآمد خالص فروش آن شرکت ضربه می زند.

آهسته تر بروید تا سریع تر برسید! مطلب مرتبط آهسته تر بروید تا سریع تر برسید!

نحوه محاسبه درآمد فروش [فرمول]

برای محاسبه درآمد فروش از یکی از فرمول های زیر استفاده کنید:

درآمد فروش برای شرکت های مبتنی بر محصول

تعداد واحدهای فروخته شده x میانگین قیمت = درآمد فروش

درآمد فروش برای شرکت های خدمات محور

تعداد مشتریان x میانگین قیمت خدمات = درآمد فروش

بحث درآمد در مقابل بحث فروش

همه فروش ها درآمد محسوب می شوند، اما همه درآمدها فروش محسوب نمی شوند. فروش درآمدی است که یک شرکت منحصراً از فروش کالا یا خدمات به دست می آورد. درآمد هر گونه درآمدی است که یک شرکت از هر منبعی از جمله فروش ایجاد می کند. به عنوان مثال، یک شرکت می تواند 5 میلیون تومان فروش داشته باشد اما اگر همان شرکت یک میلیون تومان از منابعی مانند شرکت های سهامی خاص دریافت کند، می تواند 6 میلیون تومان درآمد داشته باشد.

برخی از متخصصان فروش ممکن است از کلمات «درآمد» و «فروش» به جای یکدیگر در مکالمه‌های معمولی استفاده کنند، اما وقتی صحبت از حسابداری به میان می‌آید، می‌توان و باید این دو را از هم متمایز کرد. فروش تمام پولی است که یک شرکت با فروش محصولات یا خدمات دریافت می کند. درآمد شامل تمام پولی است که یک شرکت دریافت می کند.

شرکت ها می توانند از منابع مختلفی فراتر از محصولات و خدمات خود درآمد کسب کنند. یک کسب و کار می تواند بازده سرمایه گذاری هایی را که ممکن است انجام داده باشد، ببیند. این می تواند هزینه های مجوز را از مشاغل با استفاده از نام یا نشان خود دریافت کند. می‌تواند هزینه‌ها یا سودی را از مشتریان متخلف جمع‌آوری کند یا هر اقدام دیگری را انجام دهد که بدون جابه‌جایی محصولات یا ارائه خدمات، پول به همراه داشته باشد.

به طور خلاصه، درآمد می تواند بدون فروش باشد، اما همه فروش ها ذاتاً درآمد هستند.

چرا درآمد حاصل از فروش مهم است؟

درآمد حاصل از فروش اولین معیاری است که در صورت سود و زیان گزارش می شود و دلیل خوبی هم دارد. این نشان‌دهنده نقطه شروع شرکت‌ها برای تعیین درآمد خالص خود است: مبنایی برای محاسبات و گزارش‌های مهم تجاری، از جمله سود هر سهم و صورت‌های جریان نقدی.

برای رسیدن از درآمد حاصل از فروش به درآمد خالص، یک شرکت ابتدا هزینه های کالاهای فروخته شده خود را از درآمد حاصل از فروش خود کم می کند تا سود ناخالص خود را بیابد. سپس، هر گونه استهلاک و هزینه های SG&A (فروش، عمومی و اداری) را از سود ناخالص خود کم می کند تا حاشیه عملیاتی خود را پیدا کند، که به عنوان درآمد قبل از بهره و مالیات یا EBIT نیز نامیده می شود.

سپس، هزینه بهره خود را از حاشیه عملیاتی خود کم می کند تا درآمد قبل از مالیات خود را پیدا کند. در نهایت، مالیات های خود را از درآمد قبل از مالیات کم می کند تا درآمد خالص خود را پیدا کند. درآمد خالص یکی از ضروری ترین معیارها برای سنجش سلامت و برنامه ریزی آینده یک کسب و کار است، اما شما نمی توانید آن را بدون شروع با درآمد فروش پیدا کنید.

درآمد حاصل از  فروش نیز یکی از موثرترین معیارها برای تحلیل و پیش‌بینی تاریخی است. این چیزی است که موقعیت آن را در بالای صورت سود و زیان قابل توجه می کند. سایر ارقام ذکر شده در زیر خط بالا اغلب به عنوان درصدی از درآمد فروش بیان می شوند. این یکی از بهترین نقاط مرجع برای پیش بینی آینده هر رقم دیگری در بیانیه را فراهم می کند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده